Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, Türkiye'deki ve dünyadaki eğitim alanına katkıda bulunan bilimsel makaleleri yayınlamaktadır. Derginin başlıca amacı, araştırmacılara ulusal ve uluslararası araştırma topluluklarıyla kendi çalışmalarını paylaşabilecekleri bir entelektüel platform sunmak ve eğitim alanındaki güncel konular hakkında tartışmalara katılmalarına imkan sağlamaktır.
Dergide aşağıda sıralanan alanlarda yapılmış kuramsal ya da uygulamalı araştırmalar yayımlanır: Rehberlik ve psikolojik danışmanlık; erken çocukluk/okulöncesi eğitimi; özel eğitim; yetişkin eğitimi; eğitim yönetimi, denetimi, felsefesi, tarihi ve politikaları; fen bilimleri ve matematik eğitimi; yabancı dil eğitimi ve uygulamalı dilbilim; eğitimde kullanılan ölçme, değerlendirme ve araştırma teknikleri; eğitim teknolojisi; eğitimde program geliştirme ve değerlendirme.
Dergiye gönderilen makaleler başka bir yerde yayımlanmamış veya inceleme için gönderilmemiş olmalıdır. Makaleler, bir araştırma raporu, sistematik literatür taraması veya yeni bir fikir veya modeli tartışan orijinal bir görüş makalesi olabilirler.
Dergi yayınlarında Amerikan Psikoloji Derneği (APA) tarafından hazırlanmış olan standartlar benimsenmiştir. Lütfen dergiye gönderilen makalelerde izlenmesi gereken kurallar için APA 7 yayın kılavuzuna başvurun. Makaleler https://dergipark.org.tr/tr/pub/buje adresinden DergiPark sistemine yüklenmelidir. Makale gönderme kuralları aşağıda sıralanmıştır.
Derginin yayın dilleri Türkçe ve İngilizce’dir. Makale başlığı 20 kelimeyi geçmemelidir. Metnin tamamı, şekiller, tablolar ve kaynaklar hariç, 4500-7500 kelime arasında olmalıdır ve tüm sayfalar, ilk sayfa dahil, sağ üst köşede numaralandırılmalıdır. Ana dilde verilen özete ek olarak, diğer dilde bir özet sunulmalıdır. Bu özetler ayrı sayfalarda yazılmalıdır ve uygulamalı araştırmalar için 100-150, kuramsal makaleler ve literatür taramaları için 75-120 sözcük aralığında olmalıdır. Makale özetinin altında, makalenin ana konusunu yansıtabilecek ve alanın bilimsel dilinde kabul görmüş, 3 ile 5 arasında değişen anahtar kelimeler verilmelidir.
Metin boyunca, Türkçe ve İngilizce karakterlerin rahatça yazılabilmesine izin veren Times veya Arial (10 punto) gibi bir yazı tipi seçilmeli ve aynı yazı tipi metin boyunca kullanılmalıdır.
İnceleme sürecinin bütünlüğünü ve tarafsızlığını sürdürmek için, gönderilen makalelerin titiz bir anonimleştirme sürecinden geçmesi gereklidir. Yazarlardan, makalelerini göndermeden önce aşağıdaki kurallara uymaları beklenmektedir:
Bu kuralları titizlikle takip ederek, yazarlar, makalelerin yalnızca bilimsel içeriği ve değeri temelinde değerlendirildiği adil ve tarafsız bir hakem inceleme sürecine katkıda bulunurlar. Bu anonimleştirme süreci, hakemlerin ve editörlerin makalede sunulan araştırmanın kalitesini ve geçerliliğini nesnel bir şekilde değerlendirebilmesine yardımcı olur.
Etik İlkeler ve Yayın Politikası
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, Yayın Etik Komisyonu (Committee on Publication Ethics-COPE) tarafından geliştirilmiş yayın ilkelerini takip eder. Yazılar daha önce başka bir yerde yayımlanmış ya da başka bir yerde yayım için değerlendirmeye sunulmuş olmamalıdır. Derginin yazı dilleri Türkçe ve İngilizcedir. Her yıl ilk sayı İngilizce, ikinci sayı ise Türkçe yayımlanır. Dergi yayınlarında Amerikan Psikoloji Derneği (American Psychological Association-APA) tarafından hazırlanmış olan standartlar benimsenmiştir. APA kurallarına uymayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Hakemlik Süreci
Makale değerlendirmede nesnelliği korumak için tüm yazılar çift-kör hakem değerlendirme sürecine tabi tutulmaktadır. Bu nedenle metnin başına yalnızca yazının başlığı konulmalı ve metin içerisinde yazarları işaret eden herhangi bir bilgi olmamalıdır. Makale dosyasının isimlendirilmesinde yazarları işaret eden bilgi olmamalı ve belgeden kişisel bilgiler kaldırılmalıdır. Dergiye gönderilen makalelerin ilk değerlendirilmesi 6-8 hafta içinde tamamlanır. Dergi editörü hakemlerin makale hakkındaki yorumlarını ve önerilerini yazarlarla paylaşır.
Düzeltme ve Makalelerin Geri Çekilmesi
Yazarlar makalelerinde veya araştırma verilerinde hata olduğunu farkettiklerinde editörlere bildirmekle sorumludur. Düzeltme yapılması veya makalenin geri çekilmesi söz konusu olduğunda yazarların editörlerle işbirliği yapmaları beklenir.
İnsanlar veya Hayvanlarla Yapılan Araştırmalar
İnsan ve hayvanların deneysel ya da bilimsel amaçlarla kullanıldığı araştırmalarda ilgili etik kurullardan onay alınmalıdır. Onayın hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı sunulmalıdır.
Dergimizde yayımlanan makaleler, herkesin erişimine ücretsiz bir şekilde açıktır.
Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0)

Paylaş — eseri her ortam veya formatta kopyalayabilir ve yeniden dağıtabilirsiniz.
Uyarla — karıştır, aktar ve mevcut eserin üzerine inşa et her türlü amaç için, ticari amaç da dahil
Lisans şartlarını yerine getirdiğiniz sürece, lisans sahibi bu özgürlükleri (belirtilen hakları) iptal edemez.
Aşağıdaki şartlar altında:
Atıf — uygun referans vermeli, lisansa bağlantı sağlamalı ve değişiklik yapıldıysa bilgi vermelisiniz. Bunları uygun bir şekilde yerine getirebilirsiniz fakat bu, lisans sahibinin sizi ve kullanım şeklinizi onayladığını göstermez.
Ek sınırlamalar yoktur — Lisansın sağladığı izinlerin kullanımını kanunen kısıtlayacak yasal koşullar ya da teknolojik önlemler uygulayamazsınız.
Telif Hakkı Bildirimi
Yazarlar, makalelerinin telif hakkını Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne devretmekle yükümlüdür. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi makalenin yayımlanması konusunda yetkili kılınır.
Yazarların,
İntihal Denetimi
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi yayın etiği gereği "Kör Hakemlik Değerlendirme Süreci"nden geçmiş her çalışmanın bütünlüğünü korumak adına intihal denetiminden geçirilmesini zorunlu kılar. Bu kapsamda her çalışmanın Türkçe ve İngilizce nüshaları yayın kurulunun uygun bulduğu bir firma tarafından intihal denetiminden geçirilir. Denetim kapsamında oluşan maddi sorumlulular yazar(lar)a aittir.
İntihal denetimi Turnitin ve iThenticate yazılımları aracılığıyla gerçekleştirilir. Her çalışmanın yazılımlar aracılığıyla ortaya çıkan eşleşmeleri derinlemesine incelenerek gönderme ve atıfı doğru olan eşleşmeler ayıklanır. Ayıklama sonucunda kalan eşleşmeler incelenerek hatalar tespit edilir ve yayın kurulu için raporlaştırılır. Yayın kurulu her çalışmanın intihal denetim raporu ışığında çalışma hakkında nihai kararını verir. Raporda yer alan hataların yazarlar tarafından düzeltilmesi istenebilir veya çalışma yazarlara iade edilebilir.
Ücretlendirme Politikası
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim dergisi herhangi bir makale gönderim ve/veya değerlendirme ücreti talep etmemektedir.
Derginin hiçbir sürecinde ücret talep edilmemektedir.
Doç. Dr. Serkan Özel, Boğaziçi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi ve Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Teknolojileri ve Araştırma Merkezi müdürüdür. Dr. Özel, aynı zamanda Çocuk Öğrenme Laboratuvarı’nda (ÇÖL) çocukların nasıl öğrendiği ve bu öğrenmenin nasıl geliştirilebileceği üzerine araştırmalar yürütmektedir. Bu çalışmalar, öğrenmeyi teşvik eden deneyimlere odaklanarak, matematikte anahtar kavramların ve problem çözme prosedürlerinin öğrenimini incelemektedir. Araştırma alanları arasında erken yaşlarda öğrenilen örüntüleme becerilerinin ileri yaşlardaki matematik öğrenimindeki rolleri, lise öğrencilerinin cebirsel ifadeleri algıları, farklı yaşlardaki çocuklarda sayı doğrusu kavramının gelişimi ve etkili bilişsel faktörler yer almaktadır.
Türkiye’de TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii), TÜPRAŞ (Türkiye Petrol Rafinerileri) ve TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı) ile projelerde aktif olarak yer alan Dr. Özel, 2019-2021 yılları arasında Vanderbilt Üniversitesi Psikoloji ve İnsan Gelişimi Bölümü’nde ziyaretçi öğretim üyesi olarak araştırmalarını sürdürmüştür. Ayrıca, Arter Çağdaş Sanat Müzesi öğrenme programı kapsamında çocuklar için hazırlanan eğitim içeriklerine pedagojik danışmanlık hizmeti sunmuş ve ilkokuldan liseye kadar birçok okula STEM eğitimi ve eğitimde teknoloji kullanımı konularında danışmanlık yapmıştır.
Dr. Özel, lisans ve yüksek lisans derecelerini 2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi İlköğretim Fen ve Matematik Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi programında, doktora derecesini ise 2009 yılında Texas A&M Üniversitesi’nde Eğitim Psikolojisi alanında, Eğitim Teknolojileri uzmanlaşma dalında tamamlamıştır. Matematik öğretim uygulamaları, teknoloji entegrasyonu ve STEM eğitimi alanlarında uzman olan Dr. Özel, özellikle öğretmenleri matematik ve teknolojiyi öğretim uygulamalarına entegre etmek için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaya odaklanmaktadır.
Araştırmalarının yanı sıra Dr. Özel, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi’nin editörlüğünü, Amerikan Psikoloji Derneği (APA) tarafından yayınlanan Experimental Psychology: Applied dergisinin yardımcı editörlüğünü ve Teknoloji, İnovasyon ve Özel Eğitim Araştırma Dergisi’nin yönetici editörlüğünü yürütmektedir. Kendisi ayrıca Matematik Eğitimi Derneği’nin seçilmiş kurucu üyelerinden biri ve FeTeMM (STEM) eğitim modelini Türkiye bağlamına uyarlamak üzere çalışan grubun kurucu üyelerindendir. Kriton Curi Çevre Vakfı Mütevelli Heyeti Üyeliği de görevleri arasında yer almaktadır. Eğitim teknolojilerindeki uzmanlığı ve STEM eğitimini ilerletme konusundaki kararlılığı nedeniyle Dr. Özel, Vanderbilt Global Scholars-in-Residence Programı’na seçilmiştir.
Nur Yiğitoğlu Aptoula, Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'nde doçent olarak görev yapmaktadır ve Yabancı Diller Eğitimi lisans programı ile İngilizce Öğretmenliği yüksek lisans programında dersler vermektedir. Güncel araştırmaları, ikinci dil (L2) yazımı ile L2 edinimi arasındaki ilişkiye, L2 yazım öğretiminde tür temelli yaklaşımlara ve L2 öğretmen eğitimi konularına odaklanmaktadır. Dr. Yiğitoglu Aptoula, yazılı akademik dilin incelenmesi konulu çalışmasıyla, 2023 yılında Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) Üstün Başarılı Genç Bilim İnsanları Ödülleri (GEBİP) ödülünü almaya layık görülmüştür.
Aksi belirtilmedikçe bu sitedeki tüm içerik Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) kapsamında lisanslanmıştır.